El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, i el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, han presentat avui un pla d’intervenció a l’AP-7 amb un paquet de més vint mesures de gestió del trànsit i de millora de la seguretat viària que implicaran més radars, velocitat variable al tronc central de la via i a la connexió amb la C-58 i vigilància amb drons. El projecte, que es desplegarà en el període 2023-2025, suposarà una inversió de 14.300.000 euros i comporta actuacions concretes a les Terres de l’Ebre.
La primera és l’aplicació de limitacions de vehicles pesants en el tram del sud de 30 km entre Calafat i Camarles. Els camions hauran de circular pel carril de la dreta i aquestes limitacions seran per a tots els dies de la setmana. Aquesta és només una de la sèrie de mesures que afecten als vehicles d’aquesta tipologia.
Alhora, s’habilitaran els passos de mitjana en les zones de l’autopista de major sinistralitat i més durada de retencions per la instal·lació de carrils addicionals en cas d’accident. Aquests trams són: Orriols-Cabanes, La Roca-Hostalric, Granada-Gelida, i l’Aldea-Hospitalet de l’Infant.
També hi ha previst facilitar la connexió de l’AP-7 i A-7 a Salou i l’Hospitalet de l’Infant.
Elena ha declarat que “la inversió es dedicarà a mitigar les congestions i donar més capacitat a l’AP7, en velocitat variable al tronc central de Mollet al Papiol i en velocitat variable a la C58”. El conseller afegia que “s’ha produït un increment de la mobilitat i dels accidents en aquesta via i, per tant, cal actuar”, remarcant de pas que “l’objectiu del pla d’intervenció és mitigar els efectes que ha tingut l’alliberament dels peatges i millorar la seguretat viària a una de les principals artèries del país”.
Per a l’elaboració del pla, l’SCT ha realitzat una tasca de diagnosi de la mobilitat i l’accidentalitat de 43 trams de l’AP-7 des de l’alliberament dels peatges. L’anàlisi d’aquests 18 mesos de les dades d’aquesta via d’alta capacitat ha permès dissenyar i detallar un seguit d’actuacions que podeu consultar íntegrament en aquest enllaç.