Protecció Civil ha activat en fase d’alerta el Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya (Neucat) per la previsió de nevades en diverses comarques. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) informa que durant aquest dilluns es pot superar el llindar de gruix de 2 centímetres a cotes superiors a 500 metres a l’Alt Empordà, la Garrotxa i la Selva. Aquest dimarts al matí l’episodi es generalitzarà pel territori i s’intensificarà en comarques com la Garrotxa, el Ripollès Osona, la Selva i el Vallès Oriental. Es podrà superar el llindar de 10 centímetres i la cota de neu se situarà al voltant dels 700 metres. Localment podria baixar fins als 400. A la tarda, pujarà als 900 metres al litoral i prelitoral. Al Pirineu Oriental i la serralada Transversal s’esperen gruixos de més de 40 centímetres per sobre de 1.500 metres. Dimecres, la cota de neu se situarà al voltant dels 900 metres al Montsià i el Baix Ebre.
Forta nevada als ports @SergiLoras @eltempsTV3 @TomasMolinaB @Canal21Ebre @canalte @alcantara_alb @enricagud @Vakapiupiu @aguaitacat @eloicordomi @gemmapuigf @SergiLoras @lasextameteo @btveltemps @aquilatierratve @cat_meteo @meteocat @Monica_Usart @SoniaPapell pic.twitter.com/Rq8yNeovJV
— Joel (@joelduraports) February 6, 2023
D’altra banda, es manté l’alerta del pla Procicat per fort onatge, que aquest dilluns afecta tota la costa catalana i que s’intensificarà demà i dimecres. La previsió és que les onades puguin superar els quatre metres. De cara a dimecres, la zona de Terres de l’Ebre serà la més afectada.
Atenció també al temporal marítim, especialment a partir de demà al vespre a la costa catalana. Onades que poden superar els 4 o 4,5 metres a bona part de la costa i arribar als 5 metres cap al Delta de l’Ebre. 🌊 pic.twitter.com/gmBWs2Wf5R
— PereMeteo (@peremeteo) February 6, 2023
Arriba un temporal de mar que farà mal en algunes platges i infraestructures. Mapa onatge per demà al vespre. Al Delta de l’Ebre, entre d’altres indrets, pinta malament. Onades mitjanes de 6 m. Puntes superiors. @eltempsTV3 @meteocat @emergenciescat @daniforcadell @terresebretur pic.twitter.com/PPedpDYwrY
— MeteoMauri (@MeteoMauri) February 6, 2023
Davant d’aquesta previsió, Protecció Civil ha demanat extremar les precaucions i no apropar-se a les zones de risc om esculleres, espigons o les zones de passejos marítims o camins e ronda que passin arran d’on trenquen les onades.
També hi ha una prealerta del pla Ventcat pel fort vent de component est que bufarà aquest dilluns en algunes comarques litorals i que pot superar els 20m/s a la Selva, el Maresme, el Vallès Oriental, Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf, Baix Penedès, Tarragonès i Baix Camp.