El candidat de Junts a l’alcaldia d’Amposta, Manel Ferré, debutava aquest matí en la precampanya amb la seva primera roda de premsa comme il faut. L’escenari escollit ha estat davant de les dependències de l’Hospital Comarcal. La intenció, detallar l’apartat de sanitat del seu “programa de govern basat en les tres S: la salut, la seguretat i els serveis”. L’objectiu, l’actual equip de govern republicà. L’exbatlle per Convergència ha acusat l’alcalde de practicar, “durant aquests darrers 8 anys”, un exercici continuat de “propaganda enganyosa i triomfalista” i ha posat com a exemple “l’enquesta de satisfacció entre els treballadors de l’hospital, que no se la creu ningú. A qui s’hauria hagut de fer és als usuaris”. Durant aquest període de governança republicana, Ferré considera que “hem assistit a un progressiu deteriorament del prestigi i de l’assistència sanitària que ofereix l’hospital comarcal. I aquesta dada és irrefutable si ens atenim a la sensació, percepció i comentaris que fan malauradament els usuaris”.
“Gràcies a l’esforç i el sacrifici de moltes famílies d’Amposta i de la comarca -continuava-, que van crear al seu moment la Clínica Arrossera, i a la seva posterior adquisició per part de l’Ajuntament, avui tenim aquest hospital. Durant molts anys, i amb l’anterior equip de govern” en el qual ell era alcalde, aquest equipament “va anar dotant-se de serveis, d’equipaments, d’especialitats fins a aconseguir convertir-se en un referent de salut en tot el Montsià. Un dels exemples el tenim a la tercera planta, de mitja estada polivalent, de convalescència i de cures pal·liatives que es va fer per evitar que gent de la comarca s’hagués de desplaçar a l’Hospital de Jesús de Tortosa. Llavors hi havia quatre especialistes a temps complet. Ara, només tenim un geriatre, que estava a temps parcial fins que aquesta setmana l’han contractat a temps complet incorporant també un altre especialista que no és geriatre. I a més, tampoc tenim ni odontòleg ni cardiòleg per als socis ni neuròleg, ni al·lergòleg. És a dir, molts serveis que abans teníem ara no els tenim”. El panorama dibuixat per Ferré és el d’un “empitjorament alarmant”, fins al punt que “s’ha afectat la qualitat assistencial que està donant el centre”.
La peça separada del cas Sagessa “està arxivada sense cap imputat”
El seu vaticini de cara a les eleccions de maig és que “durant aquests quatre mesos, l’equip de govern intentarà fer el que no ha fet en els darrers vuit anys. L’alcalde tornarà a recordar l’entrada de la Guàrdia Civil aquí a l’hospital (l’abril del 2015 dins de la investigació dels vincles entre l’empresa Ambulàncies Baix Ebre amb Sagessa, l’empresa pública que gestionava llavors l’equipament). Però no dirà que justament aquella peça separada ha estat arxivada sense cap imputat. Això no li interessa dir”.
La “fractura existent entre el director de serveis i el seu entorn més afí i la resta de professionals sanitaris”
Ferré ha continuat fent una esmena enverinada, la de voler deixar de banda de les crítiques als professionals però obrint la porta a les crítiques internes sobre la gestió del personal. “Estan fent mans i mànigues per intentar donar el millor servei. I els vull agrair l’esforç diari que estan fent gairebé tots, malgrat el trencament i la fractura existent entre el director de serveis i el seu entorn més afí i la resta de professionals sanitaris que estan prestant els seus serveis en aquesta institució”, reblava. Sumant infraestructures i equipaments i professionals, el candidat es preguntava doncs “on està el problema? Sense cap mena de dubte, i d’això la població en té constància, està en la governança de l’equip de govern d’ERC que està al capdavant de la gestió de l’hospital. No té experiència, coneixements, ni idea dels temes de salut. I el seu màxim responsable és l’alcalde, Adam Tomàs”.
Recuperar serveis
Davant d’aquesta “situació crítica pel que fa a prestació de serveis”, Ferré feia pública una sèrie de propostes “innegociables i irrenunciables. En primer lloc, elaborar un Pla de Salut integral de la ciutat d’Amposta, com ja tenen molts municipis de Catalunya. I posteriorment redactar un pla de millora de l’hospital comarcal per recuperar el prestigi i una bona part dels usuaris”. La intenció, en aquest darrer capítol, és “la millora de la gestió del centre. Si no hi ha una bona governança i unes bones directrius no podrem millorar el servei. També incrementarem la cartera de serveis, perquè hem de recuperar aquelles especialitats que hi havia abans. Amb especial atenció a la recuperació del servei de parts”. Un apartat en el qual ha fet especial esment a la llevadora Teresita Ferré, “que va ajudar a fer 2.000 parts”.
El sopar de Nadal
I finalment, entre les futures actuacions previstes es troba la posada en marxa “d’un pla director de recursos humans per a la millora del clímax laboral i aconseguir un tracte més humà entre els professionals i els usuaris, però també entre els mateixos treballadors del centre. En aquest sentit, una bona mostra de l’estat de les relacions actuals la tenim en el sopar de Nadal de l’empresa. Amb més de 330 persones vinculades a l’hospital només hi van assistir prop de 50 persones”. De fet, ha arribat a assegurar que “hi ha treballadors que no parlen per temor a represàlies. Aquesta és la transparència de Tomàs”, afirmava, atribuint-se les funcions de “portaveu dels professionals”.
Més informació: Adam Tomàs rebat les crítiques de Ferré sobre l’Hospital d’Amposta i avança que han ofert quiròfans per reduir llistes d’espera al territori
1 comentari
I al seu costat Manel Alves, a qui Ferré va endollar al hospital en un sou astronòmic per ser el responsable de la ANC al Ebre i que es va dedicar a boicotejar tot lo que va poder des de que Ferré va perdre les eleccions, convergència style.