L’artista de Deltebre Cristina Jobs, coneguda i reconeguda per les seves escultures hiperrealistes que té la silicona com a matèria primera de treball, s’ha sumat a la campanya de l’organització Teta&Teta destinada a recollir signatures per impulsar la creació d’una llei que protegeixi la lactància en públic. La contribució, en un estil propi que explora cada cop més cap al caràcter reivindicatiu i social, s’ha traduït en l’escultura d’un nadó gegant a la plaça del Reina Sofia de Madrid que plora desconsoladament. I ho farà fins que no s’aconsegueixi l’aprovació de la llei El títol de l’obra és el mateix que el de la campanya, ‘Qui no plora no mama’, i vol despertar consciències davant les estadístiques: fins a un 85% de dones creuen necessari veure protegit el seu dret a alletar en públic, un 65% s’han sentit jutjades per donar el pit i un 155 afirma que se’ls ha arribat a cridar l’atenció per això. Si bé la lactància materna no està prohibida per cap llei, tampoc protegida de manera específica, la qual cosa dona lloc a situacions ambigües.
Cristina Jobs va ser una de les protagonistes de la segona temporada del programa de Canal TE ‘Espais de Saó fonda’ que podeu recuperar en aquest vídeo: