Els governs espanyol i català ja han pactat la reintroducció dels trens Avant d’alta velocitat i nova generació al territori. Segons han confirmat a ebredigital.cat fonts dels dos executius, el tram escollit per aquest tren-bala (similar en característiques als utilitzats al Japó i que poden arribar als 200 quilòmetres per hora) és el de l’Aldea a Tortosa, que segons les estadístiques encarregades des dels respectius serveis tècnics és el més demandat entre la població ebrenca. El tren tindrà també aturada al baixador de Campredó, de forma que pugui arribar al màxim d’usuaris possible.
Les mateixes fonts rebutgen les crítiques formulades ja des de diferents sectors socials als quals se’ls ha avançat la notícia, segons les quals aquest tram és el més barat en costos per a totes dues administracions. “Hem constatat que els trens de rodalies a Barcelona tindran, gràcies a la introducció d’aquest nou servei, fins a cinc minuts d’avanç en el seu trajecte. Només per això ja paga la pena l’esforç i la inversió”, afirmen des del govern central. Les mateixes persones consultades, i que han volgut mantenir l’anonimat, asseguren que “ara ja no hi haurà motiu de queixa, més enllà de les protestes habituals per les deficiències del servei”, asseguren satisfetes.
De fet, l’horari també ha estat escollit amb cura. Hi haurà diàriament un tren d’anada a l’Aldea a les 5.00 de la matinada, de forma que només caldrà esperar hora i mitja per a fer el transbord al tren de rodalies. La tornada cap a Tortosa es farà a les 23:55 hores, per poder donar servei a tots els usuaris que retornin de la seva feina i els hagi deixat tirats alguns dels trens de la xarxa. “No deixarem ningú enrere, excepte els dissabtes i diumenges, els dies de vaga de la CGT i els dies lliures que toquin per conveni sempre que no coincideixin amb festius”, exclamen des d’ADIF, que ha decidit assignar l’explotació d’aquest nou tren a Renfe, després de rebutjar les peticions formulades des de Barcelona perquè el servei anés a càrrec dels voluntaris del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova de cara a abaratir costos.
Des del govern català s’assumiran part de les despeses, bàsicament l’entrepà del conductor i dels revisors i que consistirà en pa amb tomàquet i baldanes per donar visualització als productes de quilòmetre zero. La resta del finançament arribarà via fons Next Generation, en un projecte ja aprovat per Brussel·les denominat ‘Donem per tancada la carpeta catalana’. Des del govern central es treballa ja en la inauguració, que efectuarà la màquina batejada amb el nom de ‘Pinocho’ i que té previst portar en el seu primer viatge un màxim de 25 persones repartides en l’únic vagó que estarà operatiu. S’espera la visita del president del govern, Pedro Sánchez, que arribarà amb AVE a Tarragona per, tot seguit, ser traslladat en helicòpter a Tortosa.
Més ‘informació’: L’Aldea ‘reclama’ canviar el nom del pont penjant d’Amposta, Roquetes ‘anuncia’ una inversió de Disney i Flix ‘negocia’ la gratuïtat de NetFlix