Els presidents dels quatre Consells Comarcals de les Terres de l’Ebre han presentat des de l’estació de l’Aldea una moció, consensuada als quatre consells d’alcaldes, que se sotmetrà a votació a tots els ajuntaments per denunciar el greuge territorial que ha suposat la nova planificació horària dels serveis ferroviaris, aplicada amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs.
La moció reclama al ministeri de Foment el manteniment de les aturades dels Euromed a l’estació de l’Aldea amb la bonificació de la tarifa. També demana que s’incremente el servei de trens tipus Avant, amb origen i destí a l’estació de Tortosa (i amb aturada l’Aldea), per a garantir amb una freqüència regular una connexió ràpida tant amb Barcelona com amb l’estació del Camp de Tarragona. “Cada vegada hi ha més despoblament a les Terres de l’Ebre i un dels motius és la manca de comunicacions ràpides i segures, mentre que podem constatar com altres poblacions, com Figueres, no perden població, ja que tenen una bona connexió amb les principals àrees d’activitat econòmica”, ha manifestat el president comarcal del baix Ebre, Xavier Faura, que hi ha afegit: “No hem de parar de reivindicar fins que tots els trens de velocitat alta que passen per l’estació de l’Aldea s’hi aturen”.
Per la seua banda, el president del Consell del Montsià ha assenyalat que el document consensuat als respectius Consells d’Alcaldes exigeix millorar la connectivitat de les Terres de l’Ebre, des de l’estació de l’Aldea, amb el nord de Castelló i València mitjançant els serveis regionals i l’alta velocitat. “L’Ebre és un territori de cruïlla i requereix que les connexions amb alta velocitat i trens regionals tinguen un servei adequat, i cal que siguem punt d’inici o arribada d’alguns serveis ferroviaris que connecten amb el nord de Castelló”, ha dit Roig.
L’acord també inclou la demanda d’un calendari d’actuacions i inversions a la línia R15, que és una les que presenta més deficiències del país i on les freqüències i els horaris no s’adapten a les necessitats dels passatgers. “Exigim un calendari d’actuacions i inversions a les estacions i la línia ferroviària R15 per tal d’acabar amb els punts deficients que provoquen la reducció de la velocitat dels combois i nombrosos incidents”, ha explicat la presidenta del Consell de la Ribera d’Ebre. De fet, la posada en marxa de la variant de Vandellòs ha fet augmentar la durada del temps de trajecte dels trens regionals de les línies R15 i R16 fins a la capital catalana respecte del 2016.
Finalment, els presidents dels consells comarcals reclamen l’establiment de serveis ferroviaris puntuals i semidirectes entre la Ribera d’Ebre, el Camp de Tarragona i Barcelona, per així reduir la durada del trajecte.
Els responsables dels ens comarcals ebrencs donen suport a la mobilització convocada per la Plataforma Trens Dignes aquest diumenge, una acció de protesta per la retirada del servei Euromed i per l’empitjorament del servei de rodalies i llarga distància.