A partir d’ara, els ampostins tindrà més fil directe amb l’Ajuntament gràcies a una nova aplicació mòbil. A part de comunicar incidències a la via pública, es poden rebre notificacions dels talls de trànsit, llum o aigua i tenir a un sol clic l’agenda, els comerços i la farmàcia de guàrdia.

Rebre notificacions de les incidències que afectin els subministraments o la via pública al mòbil; poder consultar totes les notícies que genera l’Ajuntament; tenir a un sol clic l’agenda d’activitats, els comerços i les farmàcies del municipi; enviar consultes i suggeriments al consistori i comunicar incidències a la via pública. Són algunes de les coses que permet la nova aplicació per a mòbil de l’Ajuntament d’Amposta: App Ciutat d’Amposta. Es pot descarregar des d’aquest mateix dilluns tant per a dispositius Android com per a dispositius IOS. “És una eina molt potent que permetrà a la ciutadania tenir un fil directe amb l’administració local”, ha assenyalat l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, tot destacant que amb l’aplicació “es compleix un altre punt del programa electoral i a la vegada és una manera més de treballar amb aquells compromisos que són transversals: la participació, la transparència i l’eficiència”.

L’alcalde, que ha presentat l’app als mitjans de comunicació acompanyat del regidor de Noves Tecnologies, Transparència i Participació Ciutadana, Pau Cid, ha destacat que “una de les parts més importats de l’app és la d’Incidències, la que hem estat defensant des del principi”. “Com un govern obert que som, durant aquests últims tres anys hem estat molt oberts a la ciutadania a través de tots els canals que teníem a l’abast, i a través de missatges a les xarxes socials ens han arribat moltes incidències, que derivem sempre a l’àrea del consistori que pertoca perquè aquesta li pugui donar resolució”. “El que fem ara amb l’app és centralitzar-ho tot en un mateix espai, per posar-hi ordre”, ha dit Tomàs, tot reconeixent que “s’assumeix el risc que es pugui col·lapsar amb l’arribada de moltes incidències, perquè sabem que al conjunt de la ciutat hi ha moltes coses a solucionar”. “Però no ens fa temor ni ens ha de frenar aquesta realitat”, diu Tomàs. Per a fer arribar les incidències a l’Ajuntament, l’usuari s’haurà d’haver identificat un cop dins a Configuració de l’app. Podrà enviar una imatge amb una foto i geolocalitzar la incidència de la via pública que s’hagi de solucionar. L’Ajuntament l’informarà de la recepció d’aquesta incidència i també de l’estat de resolució.

Per la seva banda, Cid ha volgut destacar que aquesta aplicació “s’ha fet a mida i així podem tenir en una sola aplicació tots aquells serveis que pensem que són importants per a la ciutadania”.

Autor:

Periodista.