Aquest certament suposarà la presència de més de 100 tastadors de vi i de prop de 250 periodistes i professionals del món vitivinícola, i és per això que fa pocs dies a Reus, va començar el calendari de promoció, que serà itinerant i que portarà diversos showrooms per tot el territori català.
Segons Joan Arrufí, “al voltant del concurs, hem organitzat una sèrie d’activitats paral·leles on la idea és donar a conèixer la garnatxa, varietat originària de diversos indrets de la Mediterrània. És una festa de les garnatxes del món que hi estaran representades, tot i que de garnatxa blanca, només en tenim aquí. Hem pensat en una visió de les garnatxes molt amplia que anem tancant fins a centrar-nos a la Terra Alta”.
Pel que fa a la collita d’aquest any, Joan Arrufí, explica que, “ha estat excepcional per tres factors. Perquè es va avançar 15 dies, per la poca producció de les varietats habituals de garnatxa blanca, garnatxa negra i garnatxa peluda, i per una qualitat excel·lent per la sanitat que ha tingut el raïm al llarg de tot el procés”.
La Terra Alta té actualment unes 6.000 hectàrees dedicades al cultiu del vi i el 99,9% d’aquestes hectàrees i 1.200 agricultors, estan dins del segell de la DO. Amb una producció mitjana de 40 milions de quilos de raïm, aquest any s’ha reduït a 34.000 quilos, cosa que ha fet pujar el preu del raïm. Així i tot, aquest increment no influirà obligatòriament en el preu de les 7.000 ampolles de vi que genera la DO. Altra cosa serà en el vi que es comercialitza per altres Canals, donat que la gran majoria de productors de vi de la Terra Alta tenen doble aptitud i també s’acullen a la DO Catalunya.