Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

https://tickets.cac.es/internetCAC/index_eg.vpi?languageid=5

 Societat

Els veïns rebran una bonificació del 100% per utilitzar l'autopista si entren i surten de la via entre Alcanar i Vilafranca Sud en un termini de 24 hores. Caldrà tenir Teletac per beneficiar-se'n. 

Els camions que circulen per la carretera N-340 s'hauran de desviar obligatòriament cap a l'autopista AP-7 a partir de l'1 de gener, segons ha anunciat aquest dilluns a la tarda el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, després de reunir-se amb els alcaldes del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre i el Penedès afectats pel pas d'aquesta via.

El conseller ha celebrat que la proposta -ja acordada entre la Generalitat i el ministeri de Foment- compta amb l'aval dels ens locals del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre i el Penedès.

Finalment, es bonificarà el 42,5% del preu del peatge per als camions de pas, el 50% per als camions que facin desplaçaments locals i el 100% per als vehicles lleugers. En aquest darrer cas, els conductors dels cotxes hauran d'entrar i sortir per un dels accessos de l'AP-7 entre Alcanar i Vilafranca Sud en un termini de 24 hores. Això sí, només se'n podran beneficiar els turismes que tinguin Teletac. 

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Enric Roig, va defensar durant la reunió al departament de Territori i Sostenibilitat, algunes de les reivindicacions del territori. Per exemple, la Generalitat es va comprometre a no abandonar el perllongament de l'autovia A-7 a l'Ebre o el tercer carril a l'autopista. 

També es va garantir que els transportistes no serien penalitzats per sortir de l'autopista i cirular per la N-340 per fer repartiments o fer ús dels serveis de restauració o descans habituals. 

Enric Roig també ha remarcat que és l'Estat qui assumeix el cost de les bonificiacions i no pas el govern català. Per aquest motiu, ha dit Roig, les bonificacions als transportistes no han arribat al 70% com demanava el sector. 

El trànsit de camions per la nacional 340 és d’uns 4.000 camions diaris i és un dels 10 trams amb més accidents amb vehicles pesats involucrats. Aquesta mesura es provisional fins a 2019, quan es preveu que entri en vigència el model de la vinyeta per pagar a les autopistes.