Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

 Esports

Gerard Subirats (dreta) i Daniel Càmara (Esquerra) / Cedida

Gerard Subirats va culminar la seva magnífica temporada amb un final d'infart a Conca, escenari de l'última prova del Campionat d'Espanya de Ral·lis Tot Terreny. El pilot del SB Hotels Rally Team va superar multitud d'adversitats durant aquesta exigent cita per finalitzar quart d'T1-N i assegurar així el títol de la categoria.

A més, el millor 'rookie' de l'any es va proclamar campió de la Mitsubishi EVO Cup i va acabar quart absolut del certamen, després d'arribar fins al final amb opcions al podi i, fins i tot, al títol, amb el seu Mitsubishi Montero Proto preparat per DKR Raid Services i copilotat per Daniel Cambra.

"L'important en aquest últim ral·li de l'any era defensar el lideratge T1-N i sabíem que qualsevol altra cosa hagués estat un regal. Sempre hem estat realistes i mai hem somiat amb el podi absolut, perquè érem conscients que estava molt difícil, ja que els nostres rivals tenen cotxes superiors. Plantar-nos al final amb opcions matemàtiques era ja tot un èxit i el títol de la nostra categoria ens sap a glòria ", explicava Subirats.

El III Ral·li TT de Conca no va ser cap tràmit, sinó tot el contrari, i Gerard Subirats va haver d'esforçar-se al màxim per defensar les seves posicions de privilegi durant els 675 quilòmetres del recorregut. Arribava líder d'T1-N i quart de la general a 44 punts del primer classificat. Per tant, tenia possibilitats matemàtiques d'ocupar alguna de les tres primeres places del CERTT, atès que aquesta cita puntuava doble hi havia 104 punts en disputa.

A la pròleg, el pilot del SB Hotels Rally Team va marcar el tercer millor registre de T1-N i el desè de la general, el que li permetia afrontar l'intens cap de setmana amb les seves aspiracions intactes. No obstant això, aviat es van torçar les coses i el ral·li va estar ple de contratemps, amb avaries en la direcció i en les de suspensions. El moment més crític va arribar als 50 metres de començar l'última especial, quan es va trencar el trapezi esquerre. Gràcies als seus coneixements mecànics, el copilot Daniel Cambra - amb l'ajuda del mateix Subirats - va ser capaç de canviar la peça en menys de 45 minuts, el que els va permetre arribar a meta dins del temps màxim permès i evitar així un abandó que hagués resultat fatídic.

L'esforç i treball en equip va possibilitar a Gerard Subirats concloure 11è absolut i, el que és més important, quart de la seva categoria. Aquest resultat certificava el títol de T1-N, amb un total de 436 punts acumulats. "Amb diferència, aquesta ha estat la prova més dura de tota la temporada, sobre un terreny rocós que ha provocat molts abandonaments. A nosaltres també ens ha passat factura, però tot l'equip ha fet un gran esforç per poder acabar i assegurar el títol. Hauria estat molt cruel perdre-ho tot en l'últim moment, després de tant sacrifici realitzat al llarg de l'any ", reconeixia el pilot de Tortosa establert a Barcelona.

El 'rookie' de l'any fa un balanç molt positiu de les sis proves celebrades del CERTT 2017: "Estic súper content i encara em costa creure que hàgim quedat campions de T1-N i de la Mitsubishi EVO Cup en el nostre primer any. Ha estat una temporada molt difícil del primer a l'últim quilòmetre que ha tingut un final feliç, gràcies a la implicació de tot l'equip ".

 

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s