Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

sorea

 Economia

Fa ara just un any, les Terres de l’Ebre resolien una mancança històrica: l’arribada de l’alta velocitat. L’Euromed començava a aturar-se a l’estació de l’Aldea. Això si, com a mesura transitòria mentre no se solucionaven els problemes existents a la via. Un any després, 36.000 són els usuaris que han viatjat des de l’Aldea a Barcelona i Tarragona amb Euromed i que reclamen que la mesura sigui definitiva.

La mesura, una reivindicació històrica, es va implantar per contrarestar el dèficit del servei al sud de Catalunya fins l’entrada en funcionament de la doble via entre Vandellòs i Vila-seca. Dotze mesos després, 36.000 clients han anat amb alta velocitat a preu de regional des de les Terres de l’Ebre: 34.000 connexions amb Barcelona i 2.000 a Tarragona, en un trajecte que es va habilitar uns mesos més tard. La Plataforma Trens Dignes creu que podrien ser més si s’hagués acompanyat la mesura d’una major promoció per donar a conèixer, entre d'altres, els busos llançadora per connectar l'estació central ebrenca amb altres municipis. Asseguren fins i tot que van canviar de nom l'estació durant una temporada. 

A l'espera de com es traduiran en horaris i trajectes les obres del Corredor del Mediterrani un cop finalitzades, Trens Dignes reclama que la connexió amb alta velocitat sigui definitiva i s’amplïi cap al País Valencià. Fins ara, els Euromed que viatgen cap al sud s'aturen a l'estació de l'Aldea per deixar baixar els usuaris però no per deixar-ne pujar. Unes reivindicacions, però, en un compàs d’espera, per l’actual situació política.

Trens Dignes segueix reivindicant l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) com òrgan per resoldre les deficiències a les Terres de l'Ebre en transport públic, com la unificació de tarifes i una major coordinació entre els diferents mitjans. 

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s