Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

 Economia

Fa uns mesos es va recuperar la Unió de Comerç i Serveis de Riba-roja (UCSR) i ara s'ha posat en marxa la iniciativa "Compra a casa, fes poble!", que posa l'accent sobre els avantatges del comerç local: crea ocupació, ofereix productes artesans i de qualitat, un tracte més personalitzat i permet estalviar temps i combustible. 

La iniciativa va sorgir de l'Ajuntament i de seguida va rebre el suport de la Unió de Comerç i Serveis de Riba-roja (UCSR) amb el lema "Compra a casa, fes poble!”. Des de la regidoria de Promoció Econòmica, Josep Maria Piñol, reconeix que campanyes com aquesta són molt necessàries, ja que "l'Associació de comerciants ha costat molt de quallar i encara cal crear una dinàmica de treball conjunta, que de les reunions surtin accions concretes, com aquesta iniciativa”.

Encara queda molt camí per fer, com apunta el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament: "cal innovar, per exemple, en tema d'horaris, distribució... per tal que el comerç estigui més enfocat al turisme i també per arribar a un perfil de comprador més jove". Piñol es mostra moderadament optimista, ja que explica que "des de fa dos anys alguns establiments estàn més oberts als canvis" bé perquè hi ha hagut un relleu generacional o perquè es va veient que propostes, com la Festa del Comerç, que es va fer al maig, o el "Menja't", que coincideix amb la Festa Major, tenen molt bona acollida. A més, remarca que "amb els comerços locals, els riba-rojans tenen totes les necessitats cobertes i això no tots els pobles ho poden dir”.

La clau de l'èxit: treballar en equip

La Festa del Comerç, de fet, va servir per presentar en societat la renovada Unió de Comerç i Serveis de Riba-roja (UCSR). Piñol fa una valoració molt positiva d'aquell esdeveniment i reconeix que va marcar un abans i un després en el comerç del municipi: "va estar molt bé i va ser un punt d'inflexió per ajudar a activar el sector". I confia que, "tot i les dificultats, ja que hi ha diferents nivells d'implicació, s'ha d'aconseguir que tothom participi en tot el que es fa, tant sigui de turisme, de comerç... per generar cohesió. S'ha de treballar en equip perquè al final són interessos comuns”. Del mateix parer és Núria Guerrero, presidenta de la Junta de la Unió de Comerç i Serveis, que fa balanç dels primers mesos de l'associació: "Es comença a treballar pensant en grup, cosa que fins ara no es feia”.

El regidor de Promoció Econòmica també insisteix en la necessitat de pensar en clau de municipi i no d'una entitat determinada. En aquesta línia, el Pla estratègic Impulsa 20.30, que es va presentar al juny, busca generar noves oportunitats a Riba-roja a través del treball en xarxa, de manera que, com explica Piñol, "les accions poden redundar també en el comerç".

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s