L’actual conveni fixa una xifra de 4 milions d’euros perquè Tortosa puga recuperar uns terrenys que la ciutat va cedir per a la construcció de la línia ferroviària. Una vegada apartats els trens de llarg recorregut de l’estació, quan al 1996 va entrar en servei el Corredor del Mediterrani, una gran part de l’estació ha quedat sense ús. L’Ajuntament els vol aprofitar urbanísticament però el govern de Ferran Bel va considerar en tot moment que el preu demanat per l’Estat era excessiu. Ara, la successora al càrrec, Meritxell Roigé, s’ho marca com una tasca a desenvolupar durant el que queda de mandat.
D’altra banda, també avança que abans de l’estiu preveuen tindre a les mans el projecte executiu de la nova plaça davant la catedral, una vegada ha finalitzat el termini per presentar propostes. També, que abans que acabe l’any començarà la prolongació del passeig de Ronda, als peus del castell de la Suda, i que enllestiran els carrers de la Mercè i plaça dels Estudis, quan la construcció del palau de justícia haurà emprès la recta final.
Reorganització al cartipàs
Amb l’assumpció de l’alcaldia i l’entrada d’un nou regidor al consistori, algunes àrees del govern patiran canvis. Meritxell Roigé mantindrà Urbanisme mentre que traspassarà Mobilitat al regidor Marià Martínez, que la compaginarà amb la d’Hisenda. D’altra banda, el nou edil, Josep Cugat, assumirà una àrea de nova creació: Sector Primari, i rebrà la de Governació que fins ara ha desenvolupat Joaquim del Pino, que d’aquesta manera se centrarà als preparatius dels World Sport Games del 2019.