El Pla estratègic que es va presentar és el resultat d’un treball de més de quatre mesos de durada amb els productors oleícoles que ha consistit en una anàlisi profunda del sector, el seu pes econòmic, la seva estructura, les principals fortaleses i mancances, les necessitats de millora i reptes competitius, amb la qual cosa es poden identificar amb detall els punts sobre els quals el sector ha de treballar amb més intensitat per desenvolupar el seu potencial.
EL pla contempla més de trenta mesures a implementar en els propers anys en àrees tals com la qualitat dels productes, l’aprovisionament del recurs, la comercialització i l’entrada a nous mercats, la divulgació i visibilitat del sector i de la cultura de l’oli o el desenvolupament de l’oleoturisme entre altres qüestions.
En el curt termini, es preveu iniciar la implementació de determinades àrees específiques del Pla d’acció, especialment pel que fa a la visibilitat i al posicionament del sector de l’oli i les olives en el mercat, la promoció del sector i la qualitat dels seus productes, la detecció d’oportunitats en canals de comercialització i un millor accés al mercat català, i, finalment, el desenvolupament de l’oleoturisme com a element d’atracció de potencials consumidors cap al territori i facilitador de la venda directe d’oli.